Ons Team
Wij vormen een gedreven team dat vol passie ons werk uitvoert, altijd strevend naar het beste voor elke leerling. Onze toegankelijkheid voor ouders is uitstekend. Daarnaast zijn we een professioneel team dat de voorkeur geeft aan een gezellige, familiaire setting.
Ons team bestaat uit een hechte groep ervaren leerkrachten in verschillende leeftijden, waarbij onze directeur verantwoordelijk is voor de dagelijkse leiding.
Juf
Corry
Kuijt
Juf
Monique
Vaandering
Juf
Linda
Hulshof
IB-er
Specialist taal en lezen
Juf
Ethel
ten Barge
Juf
Ingrid
Groot Roessink
Juf
Merel
Lamar
Specialist gedrag
Juf Sanne
Meester
Ernst Jan
Somsen
Robert Bruinsma
Specialisten
Binnen ons team met leerkrachten hebben we een begeleider voor de zorg, een gedragsspecialist, een beelddenkspecialist, leren leren specialist en een onderwijsassistent.
De interne zorg begeleider, juf Linda Hulshof, is ook de vraagbaak voor ouders en leerlingen en maakt individuele plannen voor leerlingen bij wie extra zorg nodig is.
Onze gedragsspecialist, juf Merel Lamar, is er speciaal voor de leerlingen die extra onderwijs en ondersteuningsbehoeften nodig hebben op sociaal en emotioneel gebied. Ook wordt deze ingezet bij het voorkomen en omgaan van gedragsproblemen binnen de groep.
Voor kinderen die visueel leren, hebben we een beelddenkspecialist, Juf Ethel. Beelddenken houdt in dat informatie niet in woorden, maar in beelden wordt verwerkt. Daardoor kan lesmateriaal soms niet goed begrepen of onthouden worden. Kinderen die beelddenken vertonen vaak leerachterstanden of worden soms verward met dyslexie. Traditionele bijles biedt vaak weinig uitkomst, omdat het de problemen niet adresseert en mogelijk zelfs verergert door het aanbieden van lesstof op een manier die niet aansluit bij de leerstijl.
Juf Merel is onze leren leren specialist. Ze kan ondersteuning bieden bij het ontwikkelen van de vaardigheden die cruciaal zijn voor effectief leren. Dit omvat het stimuleren van taakgerichtheid, doorzettingsvermogen en motivatie – kortom, het bevorderen van een positieve werkhouding. Het draait hierbij om het cultiveren van een intrinsieke motivatie om voortdurend te blijven leren en plezier te beleven aan nieuwe kennis en vaardigheden.
Als laatste bevat ons team een extra onderwijsassistent, die ook bevoegd is om voor de klas te staan.
Nick Bus
Mijn missie is helder: ” Het beste onderwijs van De Achterhoek, en misschien wel van heel Nederland. Daarbij staat centraal dat geen enkele leerling hetzelfde mag zijn. Ik koester diversiteit, individualiteit, en het samenwerken als team.” Als spil in het web van de nieuwe visie op Agora Basisschool De Kraanvogel ben ik, Nick Bus, de verbindende kracht die zorgt voor het waarborgen van de visie, een gezonde groei, contacten met externe partners en het out-of-the-box denken. Niks is bij mij onmogelijk, er is altijd wel een kans. “Kan niet” bestaat niet.
Mijn loopbaan begon in het basisonderwijs, waar ik met passie werkte in de midden- en bovenbouw. Daarna heb ik waardevolle ervaring opgedaan in het voortgezet onderwijs, onder andere met autistische leerlingen en in verschillende leerwegen. Terug in het basisonderwijs heb ik diverse rollen vervuld, waaronder ICT-coördinator en teamleider, en heb ik bijgedragen aan bovenschoolse ICT-projecten.
Deze ervaringen hebben mijn inzicht in het onderwijs verdiept en mijn enthousiasme voor het verbeteren van zowel de leerervaring van leerlingen als de schoolomgeving versterkt. Ik ben er klaar voor om mijn passie voort te zetten en bij te dragen aan de groei en ontwikkeling van alle leerlingen van Agora Basisschool De Kraanvogel.
Met mijn passie voor het vak ga ik van waarde zijn voor de huidige ontwikkelingen op Agora Basisschool De Kraanvogel. Ik heb er onwijs veel zin in!